1-) Gezegen Saatleri

Dua ederken dikkat etmemiz gereken gezegen saatlerini buradaki hesaplama aracını kullanarak bulabiliriz. Tıklayınız..

Açılan sayfadaki hesaplama aracını kullanmak gayet basit.. Hiç gözünüzde büyütmeyin..

Öncelikle şunu belirteyim.. Zikredeceğimiz Esma ların hangi gezegen ve saatinde çekilmesi gerektiğini buluyoruz. Bunu bir çok kaynakta dikkat etmişsinizdir. Örnegin Ya Rezzak C.C. esması Venüs günü yani ( Cuma günü ) Venüs saatinde 308 defa zikredilmesi gerektiği yazar.

Her Esma nın daha etkili olduğu ( ben temsilde hata olmasın nokta atışı diye tabir ediyorum) saatler vardır. Bu gün ve saatlere dikkat ederek dua etmek ve Allahın güzel isimleri ile ondan dilemek çok daha çabuk sonuç almamızı sağlıyor. Unutmayalım ki hayat evren ve yaratılan takvim bizim sandığımız kadar sade ve basit değil. Bilmediğimiz ne sırlar ne ilimler var.. Bu bahsettiğimiz olay en küçük günlük bilmemiz gereken konulardan sadece bir tanesi..

Gelelim konumuz olan gezegen saatlerinin hesaplanmasına.. Açılan sayfadaki hesaplama aracında istenilen Tarih – Saat – ve (önemli) bulunduğunuz Ülke ve İlinizi yazıyorsunuz. Doğru Hesaplama yapmak için bulunduğunuz yer önemlidir. Tıpkı ezan saatlerinin her şehirde farklı olduğu gibi düşünün.. ve sonunda tablonun altındaki butona tıklıyoruz. Karşımıza çıkan tablo bize hangi gezegenin gününde olduğumuzu ve hangi saatinde olduğumuzu göstermektedir.

Unutmamamız gereken bir konuda bizler zikirlerimizi hicri takvime göre yapıyoruz. yani hicri günler akşam ezan vakti  ile başlıyor bir sonraki günün akşam ezanı vaktine kadar devam ediyor. örneğin Cuma akşamı deriz halbuki perşembe günü akşam ezanından sonraki vakit kastedilir.  Yani Cuma günü bizim miladi takvime ve saatlerine göre kıyasla perşembe günü gece 12 de değil perşembe günü akşam ezanından sonra başlıyor.. Sanırım anlaşılmayan bir konu yoktur.

Allah hepimizin dualarını kabul etsin.. ( Banada dua etmeyi unutmayın haa :p  )

15 Comments

  1. Sitenizi rastlantı sonucu buldum.Çok ilgimi çekti.Size iki soru sormak istiyorum.İlk sorum esmaların çekiliş saatleri.Örneğin YA FETTAH C.C. esması için utarit günü demişsiniz ama hangi gezegen saatinde çekmek daha iyidir.(Bütün esmalar için yazarsanız daha çok sevinirim).”Esmalar güneş doğarken ve batarken çekilirse ters etki yaptığı için çekilmemelidir” ya da çok benzer bir şey duydum.Doğruluğu konusunda bilgilendirir misiniz?Eğer doğru ise çekilmeyecek saat dilimi nedir?
    İlginize şimdiden teşekkür ederim.
    Başarılarınızın devamı dileğiyle…..
    NECDET DEMİRAKÇA

    Beğen

  2. Merhabalar, öncelikle sitenizi inceledim herşeyi çok düzgün anlatmışsınız emeğinize sağlık Allah razı olsun. Lakin anlamadığım birşey var. İninizle bir örnekle açıklamak isterim. Mesela ya musavvir esması çekmek istiyorum. Bunun için de pazartesi “gündüz” saatlerinin ay saatinde okumam gerekiyo değil mi? pazartesi akşamı da salı gecesi olduğu için ve eğer salı gecesi o ay açık ise pazartesi akşamı yani salı gecesi mars gezegeninin esmalarını mı çekeceğim?

    Beğen

    • Sizden de Rabbim razı olsun… Evet pazartesi akşam ezanından sonra salı gününe giriliyor.. Salı günü de mars saatinin etkisinde dir.. Artık mars saatine ait esmalar okunur.. Genelde mars saatinde muhabbet vs. işleri için okumalar yapılmaz bilginiz olsun.. Diğer niyetleriniz için okuma yapabilirsiniz..

      Beğen

      • Bide şunuda izah edeyim.. yanlışlık olmasın… örneğin mars saatinin esmaları sadece salı çekilmez.. yada ay saatinin esmaları sadece pazartesi çekilecek diye birşey yok… örneğin Ya Musavvir cc esmasını kendi günü olan pazartesi içindeki ay saatlerinde okuyabildiğiniz gibi diğer günlerin içerisindeki ay saatlerinde de okuyabiliyorsunu..

        Beğen

  3. Bizlere verdiginiz bilgiler ve acik gunleri ticarete dökmeden bizlere verdiginiz icin Allah razi olsun sizden.Size sorularim olacak .Bir kisinin yalan soylememesi icin Ya Alim cekiyorum dogrumu? Birde baglanmasi icin dua verebilirmisiniz?Bu blogta öyle guzel dualar varki ne muradiniz varsa versin Rabbim 🙏bu kapali gunlerde dualar ters döner diyerek dua edemez oldum acik gunlerin disinda ama bu sayfayi bulduktan sonra inancim yeniden geldi sadece sevgi ve muhabbet disinda dua edebiliriz demi ?Saygilar.

    Beğen

    • Sizden de Rabbim razı olsun efendim.. 🙂

      Şimdi yalan vs. gibi kötü alışkanlıkları olan kişiler için Ya Halim c.c. esmasını okuyabilirsiniz.. Güzel ahlak vs.için.. Ama bu gibi esmaları daha çok kişinin kendisinin okuması makbuldür.. onun yerine aşağıdaki uygulamayı yapın bir deneyin.. İşinizi daha çok görecektir…

      Kötü alışkanlıkları olan eş, dost veya sevdiklerinizin ( kumar, alkol, zina,YALAN vs.v.s ) bu kötü alışkanlıklarını terk etmesi için iki kaşının tam ortasına dikkatlice bakarak ve kesinlikle gözünüzü farklı bir yöne kaydırmadan 51 defa YA RAHMAN C.C. okuyorsunuz. Daha sonra 7 defa bırakmasını istediğiniz alışkanlığını kısaca telkin yolu ile söylüyorsunuz.. Örng. Kumar hastalığı olan kişiye okuyacaksınız telkininiz ” kumarı bırak , kumarı bırak, kumarı bırak …. 7 Defa söylüyorsunuz.. ) Şayet kişiye gizli yada karşısında okumanız kesinlikle mümkün değil ise kişinin resmine de okunabilir.

      Sizi daha çok sevmesi içinde Ya Cami Ya Vedud c.c. esmalarına devam edebilirsiniz.. bunu jüpiter, venüs veya güneş saatlerinde bol bol okuyun.. 400 veya 1000 veya 3000 adetlerinde okuyabilirsiniz…

      Beğen

  4. Hayırlı kardeşim,
    Allah senden gani gani razi olsun. Ne yüce bir iş yapıyorsun ki bizlere ilim kazandiriyorsun. Allah hayırlar ihsan eylesin sana, Allah’in koruması üstüne olsun…
    Bu yazıda verdiğin web adresini daha onceden kullanıyordum. Sizin başka bir yazıda önerdiğimiz Yıldız Saatleri uygulamasını indirdim telefonuma…(Allah o uygulamayı yapanlardan da razi olsun. ) Ancak şunu farkettim ki, Planetary Hours sitesindeki saatler ile Yıldız saatleri uygulaması ve play store’daki diğer bir Yıldız Saati uygulamasından farklılık gösteriyor ki,i zamanlar…
    Şu an uygulamalara göre Merkür saatindeyiz ancak Planetary Hours sitesinde jüpiter gösteriyor. Bu durumla birkaç defa daha karşılastik.
    Acaba bu durumum Hicri cuma gecesinin miladi persembeden başlamasıyla ilgili midir diye düşündüm, size de danışmak istedim.

    Acaba doğrusu hangisidir, uygulamalar ( yıldız saatleri ve yıldız saati uygulamalari) yoksa planet hours mu? Sevgiyle…

    Beğen

    • Burcu hanım güzel dualarınız ve görüşleriniz için çok teşekkür ederim🙂 Rabbim sizden de razı olsun inşallah..

      Küçük bir detayı atlamışsınız. Bahsettiğiniz planetary sitesinde gece 12 den sonra bir sonraki günü veriyor.. bunu daha önce ki konu ile ilgili yazımda belirtmiştim.. olur böyle şeyler gözünüzden kaçmış olabilir..🙂 Siteden bakacaksanız eğer aklınızda olsun.. gece okuması yapacaksanız o gün gece 12 den önce sitedeki okuma yapacağınız gece saatlerini not almanız gerekiyor… 12 den sonra ertesi günün gece saatlerini veriyor o site.. genelde de insanlar karıştırdığı için telefon uygulamasını kullanmalarını tavsiye ediyorum.. Herkeste androit telefon olmayabiliyor .. o yüzden bu siteyide hiç yoktan iyidir diye öneriyorum.. bu konuda insanlar çok karışıklık yaşıyor..

      Beğen

  5. öncelikle merhaba:) açık günleri ücretsiz vermişsiniz ben bugüne kadar ücretli almıştım:):) benim anlamadığım nokta gezegen saatleri ile ilgili:( bu akşam diyelimki akşam ezanından sonra açık gün oluyor.gece saat 12 den sonra 19 u oluyor ve otomatik gezegen saati hesaplama tablosu 19una göre başlıyor.biz açık günde ne zaman diğer günün gezegen tablosuna bakarak uygulama yapacağız onu hiç anlamadım:( bana yardımcı olursanız çok mutlu olurum kafam çok karıştı:(

    Beğen

Yorumlar kapalı.